Badminton

Gylling Badmintonklub består i dag af voksenmotionister og et stort børnehold. Der er 50 aktive badmintonspillere i Gylling og omegn. Børnene spiller sammen på et bredt alderstrin mellem 6-15 år. Der er to aktive trænere på ungdomsholdene og aldergrupperne deles tit op.

U6-U9 er der meget fokus på læring igennem leg. Det skal være sjovt, at bevæge sig og mens man lærer det mest grundlæggende omkring ens ketcher og får styr på ens hånd/arm og øje koordination. Der arbejdes meget med serveøvelser og udvikling af børnenes balance.

De ældste arbejder mere med teknik, styrketræning, og mentaltræning. Alle de grundlæggende slag skal på plads og der arbejdes med det at være individuel og samtidig en del af et hold. Der afholdes alt fra klubmesterskaber, lejre og almindelige kampe.

De voksne motionister mødes ugentligt og spiller på meget forskellige niveauer. Det handler om grin, motion og sammenhold. Klubben er for alle aldre og køn, hvilket også viser sig i, at der ca. er 50/50 procent af kønnene.

Vi håber, at udvikle badminton med både flere unge mennesker og ældre, da badminton er en fanstatisk måde, at holde sig i god fysisk form.

Børne- og ungdomsbadminton:

Hver mandag fra kl. 17:30-19:00. Første gang mandag d. 18. september 2023

Kontingent: 500 kr. (inkluderet i prisen er træningsbolde)

Aldersgruppe: 6-15 år.

Voksenbadminton:

Hver tirsdag fra kl. 18:00-19:00. Første gang tirsdag d. 5. september 2023
Hver torsdag fra kl. 18:00-19:00. Første gang torsdag d. 7. september 2023

Kontingent: 1.200 kr. pr. badmintonbane. OBS. Alle spillere pr. bane skal registrere sig via indmeldelsesformularen.

Voksenbadminton er et tilbud til dig, der vil have det sjovt, samt dyrke badminton på motionist-niveau.

Booking af baner:
Booking af Motions-bane til voksen-badminton.
  1. Send e-mail til: badminton@gyllingsportogidraet.dk hvor i du skriver ønsket dag, samt baneansvarlig.
  2. Når du har modtaget bekræftigelse på, at den ønsket bane er ledig, skal du og dine holdkammerater alle ind og indmelde jer som enten Single- eller Doublespiller, her på hjemmesiden. Banen er først endelig booket, når alle holdmedlemmer er indmeldt og har betalt.

I tilfælde af at Gylling Efterskole selv skal bruge hallen i ovennævnte tidspunkter, så vil vi gøre vores bedste for at melde dette ud.

Adresse:
Gylling Efterskole