Stor succes med børne-fodboldturnering

image Rikke Kirckhoff Nielsen sørgede for at dagen forløb, så nemt som overhovedet muligt.
24. juni 2017 kl. 09:44

Vejret viste sig fra sin bedste side, da Gylling Boldklub lagde græs til en stor børne-fodboldturnering, under Gylling Byfest 2017. Det var lykkedes Gylling Boldklub, at få flyttet alle kampe, sådan at man kunne lave en stor børne-fodboldturnering i forbindelse med Gylling Byfest.

- Det er rigtig positivt, at få opbakning fra alle de andre hold, sådan at vi kunne lave denne børne-fodboldturnering, siger Lars Dalsgaard Larsen, der er formand i Gylling Boldklub. Det giver en særlig stemning, når der er mange mennesker på sportspladsen og vi oplevede, at der var stor interresse fra mange familiemedlemmer, der skulle se sit barn eller barnebarn spille fodbold.

Et godt forarbejde
Forarbejdet var lagt, banerne kridtet op, og alle hold blev mødt af Rikke Kirckhoff Nielsen, sekretær i Gylling Boldklub, der sørgede for, at alle hold blev budt velkommen, anvist baner, samt forklarede fra dommerbordet, hvordan tidsplanen for dagen skulle forløbe.

- Mange har hjulpet til med, at denne dag skulle blive en succes og det er vigtigt, at holdene følte sig velkommen og at de fik en god oplevelse her i Gylling, siger Rikke.

Fokus på at have det sjovt
- Det var en rigtig god dag. Alle ungerne hyggede sig og havde det sjovt. Vi var så heldige, at alle de fodboldbørn fra Gyllings U7-hold, der ville spille havde mulighed for det. Hou havde også mange, der ville spille denne dag, så vi arrangerede sammen med Hous U7-hold et par ekstra kampe, der kørte sideløbende med de officielle kampe. Det var ungerne meget glade for. Det var en god måde, at afslutte sæsonen på, siger Lars Seldrup Kaysen, træner for U7-holdet.

Rikke fra boldkkubben gjorde et kæmpe arbejde for, at dagen forløb, så nemt som overhovedet muligt. Det var nemt, at bare komme og være træner for sit hold denne dag, uden at skulle tænke på ret meget andet. Alt var gjort klar, og det var lynhurtigt pakket ned efter de sidste kampe, så den næste årgang kunne komme til. Det var en god idé med et dommerbord, der havde styr på alt den nødvendig information, siger Lars.

Afslutning med sodavand til alle
Gylling Boldklub havde sørget for, at alle deltagende hold + trænere kunne få en gratis sodavand i byfest-teltet, når alle ens kampe var spillet og det blev der taget godt imod.

- Vi fik ros, fra mange, for en rigtig god dag på sportspladsen, og det er fedt, at få den respons tilbage, siger Rikke.

Til sidst sluttede alle Gyllings hold af med afslutning i byfest-teltet, hvorefter mange af børnene også skulle prøve de opstillede hoppeborge.