Knebent nederlag til Gylling eSport i showkamp

image Gylling eSport
08. august 2017 kl. 18:57

Gylling eSports første kamp
Pulsen var høj og koncentrationen stor, da Gylling eSport havde taget turen til Spektrum Odder – eSport Odders hjemmebane. Her havde eSport Odder inviteret til showkamp, der skulle afvikles i spillet Overwatch, og Gylling eSport var hurtig til at tage imod invitationen.

- Det er helt perfekt for to ny-startede klubber, at kunne gå sammen om en showkamp, sådan at vi kan vise, hvad eSport er og at der allerede er to tilbud om eSport i Odder Kommune, fortæller formand for Gylling Boldklub, Lars Dalsgaard Larsen.

Gylling eSport havde fået dispensation til at stille med et hold fra Gylling Gaming Event, da Gylling eSport kun har eksisteret i ca. én uge.

- Vi har været samlet online et par gange om aftenen, sådan at vi kunne træne sammen og blive enig om, hvilke maps, der skulle spilles på, siger eSports-træner Dennis Ordon, der også på dagen, fungerede som holdkaptajn for Gylling eSport.

- Kommunikationen på holdet er utrolig vigtig og det gælder om, at kunne give korte og præcise beskeder, sådan at man som holdkaptajn, kan "kalde" de rigtige taktikker og få en fordel i spillet, siger Dennis.

Stor aldersforskel, ikke noget problem
- Noget af det som eSport kan, er at alder og køn ikke spiller nogen rolle. Der kan selvfølgelig være nogle enkelt fordele ved, at være lige gammel og det at være det samme sted i livet, men som udgangspunkt, så er alder og køn ikke nogen forhindring i eSport og det synes jeg, at de to klubber repræsenterede på bedste vis, siger Lars.

Der blev kæmpet til det sidste
- Det var en fantastisk showkamp, hvor der blev kæmpet til det sidste. Gylling eSport tog første map, men eSport Odder slog tilbage og vandt andet map. Derfor skulle vi ud i en tredje runde, men den endte uafgjort, så vi igangsatte en fjerde runde og sørgede for den ikke kunne ende uafgjort. Her var det eSport Odders hold, der trak det længste strå og kunne dermed kåres som vindere af kampen med 2-1, siger Klaus Udbye Agesen, næstformand i eSport Odder.

Flot fremmøde
Ca. 40 tilskuere var mødt op og de kunne følge med på storskærm samtidig med, at eSport Odder grundigt forklarede slagets gang. Publikum bakkede op med klapsalver under kampen og var i høj grad med til, at sætte en rigtig god stemning. Det var også muligt, at følge med på www.twitch.tv/esportodder, for dem, der ikke havde mulighed for at være i Spektrum Odder.

- Jeg synes godt, at det kan betegnes som en succes. Vi fik vist, hvad eSport er og fik gjort reklame for de to klubber, ikke kun her til vores showkamp, men også i medierne, sådan at vi i sidste ende kan nå vores mål om, at skaffe den nødvendige økonomi til køb af computere og andet esports-udstyr, siger Klaus.

Så nu må vi se om der inden længe skal være en rematch og se om Gylling eSport kan tage revance og vinde håneretten tilbage.

Fun-fact 1

Gennemnitsalder eSport Odders Overwatch-hold: 11,3 år.

Gennemnitsalder Gylling eSports Overwatch-hold: 32,3 år.

Fun-fact 2

Samlet gaming-tid i spillet Overwatch, eSport Odder: 557 timer.

Samlet gaming-tid i spillet Overwatch, Gylling eSport: 416 timer.

Fun-fact 3

Den 28. april 2017, skrev Overwatch på deres Twitter-profil, at de nu havde passerede mere end 30 millioner, der spiller Overwatch!

Gylling eSport bestod af følgende seks gamere:

Dennis ”MrDpro” Ordon

Mikkel “Mikkel” Ordon

Peter ”MeetThePete” Dalsgaard Larsen

Lars ”Nesral” Dalsgaard Larsen

Peter “Tigerdyr” Nedergård Bom Kristensen

Hans-Henrik ”InZone” Pedersen

Husk infoaften omkring eSport i Gylling

Vi håber, at se mange nye som rutinerede gamere på dagen, der er interesseret i eSport, da vi gerne vil have en fornemmelse af, hvilke spil, der er størst sandsynlighed for, at kunne skabe hold indenfor.
Datoen er den 15. august på Gylling Skole, Skolegade 13, Gylling, 8300 Odder kl. 19:00-20:30.

Læs mere omkring Gylling eSport på: www.facebook.com/Gyllingesport samt på www.gyllingboldklub.dk/esport

eSport

Udvalgsformand og esports-træner