Gylling Sport og Idræt modtager støtte til køb af BlazePods

image BlazePods er et elektronisk lys-refleks træningssystem
01. august 2020 kl. 14:32
Gylling Sport og Idræt har modtaget 15.000 kr. i støtte fra DIF og DGI's foreningspulje. Med bevillingen kan vi nu se frem til at komme i gang med at øve os i brugen af BlazePods.

Med støtte fra DIF og DGI's foreningspulje kan Gylling Sport og Idræt nu sætte gang i projekt BlazePods.

BlazePods er et elektronisk lys-refleks træningssystem, hvor motorikken, beslutningstagen, præcisionen, reaktionsevnen, balancen, opmærksomhed, styrke og fart, kan trænes. Alle områder, der er vigtige og kan inkorporeres i vores daglige træning indenfor: fodbold, gymnastik, badminton og eSport. BlazePods er nemme og montere og derved fleksible og arbejde med. Den tilhørende App gør det nemt, at monitorere og opsætte forskellige aktiviteter via ens mobiltelefon eller tablet.

BlazePods er et rigtig godt supplement til den almindelige træning og et værdifuldt værktøj, der kan gøre det sjovere og mere spændende, at være medlem i Gylling Sport og Idræt. Målgruppen vil få trænings-oplevelser med nye og anderledes øvelser, der også udfordrer andet end det fysiske.

Støtter foreningsidrætten med 44 mio. kr. årligt

Gylling Sport og Idræt har modtaget bevillingen på 15.000 kr. fra DIF og DGI's foreningspulje, der årligt uddeler ca. 44 mio. kr. til projekter i idrætsforeninger. DIF og DGI's foreningspulje kan støtte lokale projekter i idrætsforeninger, f.eks. til medlemsrekruttering, udvikling af nye aktiviteter eller løft af trænerkompetencer. Puljen kan søges om op til 300.000 kr., men langt størstedelen af puljens bevillinger ligger mellem 10.000 og 30.000 kr.

Puljens midler kommer fra de såkaldte ’Spillehalsmidler’, som Venstre, Liberal Alliance, Det Konservative Folkeparti, Socialdemokratiet, Dansk Folkeparti, Radikale Venstre og SF har afsat til lokalforeningspuljer til støtte for det frivillige foreningsliv i Danmark.

Om DIF og DGI's foreningspulje

• Alle idrætsforeninger kan ansøge puljen
  • Puljen ansøges via Centralt ForeningsRegister på medlemstal.dk
  • Mere information og retningslinjer for puljen findes på DIF og DGI’s hjemmesider