Gylling Boldklub viste sig flot frem på AGF stadion

image Oplevelsesrig dag på Ceres Park for Gylling Boldklub
15. september 2019 kl. 19:01
Søndag d. 15-09-2019 var en stor og begivenhedsrig dag for Gylling Boldklub

Søndag d. 15. september var Gylling Boldklub inviteret ud til vores samarbejdsklub AGF. Mange spillere og forældre havde taget turen til Ceres Park, for det var ikke bare en almindelig søndag på stadion.

Som optakt til kampen skulle Gylling Boldklubs U9 drenge spille forkamp til superligakampen AGF-AaB mod U9 spillere fra Stjær. Dette forgik inde på stadion, dog på en 8-mands bane lavet til lejligheden.

Forældre og øvrige spillere fra Gylling Boldklub og Stjær stod spændte og klar på tribunen.
U9 drengene var klar fra start med 8 friske drenge på banen og 4 drenge som udskiftere. Kampen bølgede frem og tilbage med flere flotte redninger fra begge målmænd, og super flot spil af Gyllings spillere. Midt i 2. halvleg blev der lidt klumpspil nær Stjærs mål, og bolden endte hos Rasmus Jensen, der sparkede sikkert til bolden. Stjærs målmand fik i første omgang handskerne på bolden, men blev snydt af den glatte bold, og bolden smuttede imellem hans handsker og trillede i mål. 1-0 til Gylling - der også blev kampens resultat.

Gylling Boldklubs U10 piger var blevet udvalgt til at deltage som indløbsspillere til kampen.
Inden kampstart var det 12 meget spændte piger, der tog deres Gylling Boldklub kamptøj på i omklædningsrummet, før de stod klar i spillertunnellen. Efter kampens speaker havde budt udeholdet velkommen på banen, var det pigernes tur til at gøre deres entre med hver deres AGF-spiller i hånden. En stor oplevelse for spillerne, der løb ind på Ceres Park og de 10.278 ventende tilskuere. Der var store smil og en smule lettelse i pigernes ansigt, da de kom ud fra banen, og blev fulgt over på tilskuerpladserne, hvor forældre og øvrige spillere fra Gylling Boldklub sad.

Lea Ordon Andersen fortæller:

I dag har været en fed oplevelse på AGF stadion. Hele vores hold (U10-piger) skulle løbe på banen med de ægte AGF spillere. Dagen startede med, at vi skulle mødes i et lokale, så blev U9-drengene hentet - de skulle ned og spille en kamp på det store stadion mod Stjær. Vi fik lov til, at komme ind og se kampen som Gylling som de selvfølgelig vandt 1-0. Bagefter kom der AGF spillere og gav os autografer. Så blev det vores tur. Vi blev hentet ned i et omklædningsrum og skiftet til spillertøj. Jeg havde lidt sommerfugle i maven, det tror jeg også de andre havde. Da vi var klar skulle vi ind i tunnellen og vente på AGF spillerne. Da de kom skulle vi holde dem i hånden, de var rigtig søde og spurgte om vi var klar. Så skulle vi løbe ind på banen. Det føltes mærkeligt at komme ind på banen, hvor man kunne se alle menneskerne, ca. 10.000 og høre dem larme. Da spillerne havde sagt hej, skulle vi løbe ud af banen. Vi måtte komme op til vores familie og se kampen. 3-0 til AGF. Det var mega sjovt, at få chancen for at løbe ind med spillerne.

I pausen blev der afholdt en konkurrence på banen, hvor to spillere fra Gylling Boldklub deltog - Noah Mikkelsen og Malthe Kandelsdorff.

De to spillere skulle sparke hver sin bold mod midten af en liggende kæmpe dartskive sammen med to spillere fra Stjær. Den spiller hvis bold, der kom tættest på midten, var vinderen. De 4 bolde lå tæt mod midten, men der var ingen tvivl om, at vinderen var Noah. Han vandt et gavekort på 1.000 kr. til AGF fan-shoppen.

Alle Gylling Boldklubs spillere, trænere, forældre og søskende havde en god og oplevelsesrig dag på Ceres Park, hvor slutresultatet på kampen blev 3-0 til AGF, og hvor flere gik hjem med lidt rustne stemmer efter at have råbt "Kom så de hviii".

Stor tak til AGF og Gylling Boldklubs fodboldudvalg for at give vores spillere i klubben en god oplevelse. Det bedste hold - er sammenhold.

Fodbold kontakter og trænere

Udvalgsformand