Badminton i skolen

image I år var det 4-5-6 klasserne, som havde glæde af tilbuddet.
19. december 2017 kl. 13:44
I forbindelse med den nye skolereform blev der lagt op til mere fysisk aktivitet i skoledagen

Gylling Badminton Klub var hurtige til, at indgå et samarbejde med Gylling Skole, hvor badmintontrænerne nu for tredje år i træk, har overtaget undervisningen i idrætstimerne i 4-5 uger.
I år var det 4-5-6 klasserne, som havde glæde af tilbuddet.

Det er en unik mulighed både for klub og skole til, at lave et tilbud til børnene, hvor de får et bedre indblik i, hvad badminton egentlig går ud på. Idrætslærerne får sparring til undervisning og nye lege, samtidig med at eleverne får undervisning på et højt fagligt niveau.

Gylling Badminton Klub er samtidig glad for denne udvikling. Vi er gået fra 11 spillere til 28 spillere på de tre år. Det er en fantastisk udvikling som mange klubber er os misundelig på.

Vi håber, at samarbejdet mellem Gylling Skole og vores andre sportsgrene kan udvides i det nye år.